10 maanden Engeland, Birmingham

flashback naar de sneeuw

En toen was het alweer een maand geleden dat ik een verhaal heb geschreven en inmiddels is er weer veel gebeurd. Na de eerste keer ruzie in huis (het moest ooit gebeuren), een eerste dansles (en misschien de laatste, ik weet het nog niet), Enrico is overgeplaatst naar een ander gastgezin, en heeeel veel repetities voor drama was ik behoorlijk toe aan mijn weekje snowboarden in Oostenrijk.

Vrijdag (13 februari) vertrokken we vanuit Birmingham na 2 lesuren. Met veel te veel eten en heel veel energie was ik klaar voor een 24 uur lange busreis. Na 45 min begon ik alleen al wat meer op Donkey - de ezel van Shrek te lijken; Are we there yet? was een vraag die behoorlijk vaak uit mijn mond kwam. Na 6 uur kwamen we aan bij de ferry en heb ik voor het eerst het nieuwe 10 euro briefje gezien (magisch momentje). Het gaf wel een goed gevoel om weer euro's in je handen te hebben. Daarnaast was het ook wel raar om in België een menukaart te moeten vertalen. Om 1 uur s'nachts barste ik vol van energie omdat ik eindelijk weer ontbijtkoek, paprika chips, napoleons en veel meer nederlands eten zag. Toen ik eindelijk weer normaal stil kon zitten viel ik behoorlijk snel in slaap. Voor dat ik het wist waren we alweer aangekomen bij het hotel en had ik de reis overleefd! Ik deelde mijn kamer alleen met Katie aangezien wij de enige 2 meisjes waren die mee waren van 6th form. Helaas was onze kamer dichtbij een koeienstal was waardoor het behoorlijk erg stonk. Nadat we alles hadden uitgepakt gingen we onze snowboards/ski's en schoenen huren. Beetje jammer dat ik m'n snowboard liet vallen op m'n teen met allstars als bescherming waardoor ik de hele week met een blauwe teen rondliep - niet echt een goede timing. In de avond een heerlijk 3 gangen menu, zoals we elke avond hadden. De volgende dag dan eindelijk snowboarden!

Ik was het enige meisje dat ging snowboarden waardoor ik in een groep eindigde met 4 andere jongens inclusief Enrico. Helaas was er iets mis met m'n snowboard waardoor ik een half uur vertraging had om eindelijk van de piste af te gaan. Nadat ik m'n duitse skills had laten horen aan een van de snowboard leraren kwam ik erachter dat hij gewoon Nederlands was. Dat was niet de enige Nederlander die ik heb ontmoet - 80 procent van de leraren waren Nederlands en er was zelfs een bar waar ze alleen maar Nederlandse muziek draaide. Ik was alleen behoorlijk in de war wanneer ik een gesprek had in een mix van Nederlands, Duits en Engels. Uieindelijk eindigde ik met alleen 1 andere jongen in de groep waardoor ik eigenlijk privee les had. Mijn snowboard leraar was 19 en ik kon het goed met hem vinden dus dat was mooi. Ik ben nog steeds heel erg vaak gevallen en ik heb een hele mooie buik slide gemaakt naar beneden waardoor heerlijk wat van de sneeuw heb kunnen proeven.

Aangezien we met school waren hadden we in de avond verschillende activiteiten. Zoals bingo en een quiz waarbij je een camera kon winnen, schaatsen en bowlen. Elke avond werden d'r stomme mutsen uitgedeeld voor bepaalde acties. En natuurlijk had ik heel veel geluk om er eentje te winnen. Oké misschien verdiende ik het ook wel aangezien ik de slechtste score had met bowlen van iedereen... beetje beschamend. Maarja dat betekende dat ik 24 uur lang met dat ding moest rondlopen. Het is niet zo practisch tijdens het eten wat de leraren hadden gemerkt toen ik m'n bowling muts terug gaf onder de spaghetti saus. Er zijn nog veel meer dingen gebeurd en er waren een heleboel momenten dat ik niet meer bij kwam van het lachen maar de leukste momenten zijn het moeilijkst om uit te leggen op een blog dus daar ga ik niet aan beginnen. Op de terugweg zijn we zelfs door Nederland gereden! Het was toch wel gek om even zo dicht bij thuis te zijn terwijl jij uiteindelijk de enige was die niet naar huis ging. Zulke momentjes zijn toch wel moeilijk. Vooral als alle ouders klaarstaan om hun kinderen thuis te brengen en jouw hostmoeder d'r niet eens staat. Maar het maakt allemaal niet uit want het was een super leuke week met geweldige mensen!!!

Inmiddels ben ik alweer een week naar school geweest. Gisteren ben ik ergens in china town uiteten geweest met Synne, Enrico, George en Daniël om te vieren dat we hier nu voor een half jaar zijn. Volgende week zondag is m'n musical met the youth theatre dus dat betekend heel veel repeteren. Gecombineerd met een andere show in April betekend dat dat ik eigenlijke elke avond weg ben. Maar ik ben blij dat ik het zo druk heb. De tijd vliegt daardoor wel heel snel voorbij. In totaal hebben we nog maar 8 weken school en dan examens. Het is gek om te bedenken dat ik daarna alweer in het vliegtuig zit terug naar Nederland.

x Elizah

Reacties

Reacties

Andre, je grootste fan

Toppie!!!

Lia

Hoi elizah!
Weer een heel leuk verslag!! Fijn dat je bent wezen snowboarden. Ik heb Sam voor het eerst meegenomen om te skieen (1 1/2 uur van ons huis vandaan kun je al skieen ????). Hij zou ook heel graag snowboarden!
Heel veel succes zondag met de musical!! Hopelijk kunnen we wat fotos zien?!
????????

Lia

Oh, die leuke smiley faces worden in vraagtekens vertaald... Zaten ook nog wat kusjes bij ;-)

Anne

Ha Elizah, volgens mij vindt jij dit jaar buitenland geen ruk aan. Je maakt niets mee, lacht nooit, komt de deur niet uit, doet nauwelijks iets, ziet geen hond, krijgt niets te eten, kan geen draad met je muzikale/acteertalenten. Wat zal jij blij zijn als het allemaal achter de rug is. -:)))))

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active