10 maanden Engeland, Birmingham

Examens + Musical = stress

Na een drukke maar wel hele leuke kerstvakantie zat ik opeens midden in een examen week. The Mock exams zijn voor alle studenten erg belangrijk, het kan zelfs bepalen of je de rest van het jaar afmaakt of dat je weg wordt gestuurd maar het beínvloed niet je eindcijfer. Gelukkig geldt dit niet voor mij (tenminste dat hoop ik). Over het algemeen ging het behoorlijk slecht. Ik was meer gefocused op m'n musical want dat vond ik veel belangrijker dus ik hoef me cijfers dan ook niet echt te weten.

Na heel lang oefenen was het dan zover: 4 shows in een weekend (9. 10 & 11 Januari). Elke dag duurde het 1 uur om m'n make-up te doen (ik weet het, ik zag d'r echt niet uit) en weer elke dag zat ik vol met zenuwen. Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan! Paar domme acties kon ik helaas niet voorkomen zoals m'n pruik die bijna afviel, in het midden van een nummer gewoon het podium aflopen, op Helen d'r tenen staan en de slappe lach tijdens een solo de laatste avond hielp nou ook niet echt maar, die acties maakte het wel heel erg leuk. Het was een weekend vol met stress maar met een geweldige groep mensen om me heen was het tot nu toe het beste weekend sinds ik hier ben. Wat ik wel jammer vond is dat Natasja & Yvonne niet kwamen kijken maar gelukkig zat Synne zondag middag op de 1e rij. Jane (the director) zei tegen me: Jouw doel is om kinderen te laten huilen... en dat is gelukt! Zelfs beter dan dat (naja wat je beter noemd): De 2e show heb ik iemand aan het huilen gekregen wat werd vervolgd met overgeven. Jane moest het kind toen uitleggen dat ik gewoon een normale student ben die niet eng is. En na een knuffel van 'the princess' heeft ze het gelukkig overleefd. Ik heb dit zelf echt totaal niet meegekregen en ik kwam er dan ook pas die avond achter toen ik die stoel afgesloten zag met lint. Ik vond het stiekem toch wel knap van mezelf dat ik dat voor elkaar heb gekregen. Ik zag het juist als een compliment :)

Maar het beste compliment kreeg ik de laatste avond van Ian. Hij regiseert zelf andere musicals en vroeg Eden en mij of we auditie wilde doen voor de musical 'Jumpy' dus dat hebben we afgelopen maandag gedaan en we hebben de rol! (Ik ben 18 jaar en zwanger geworden bij een bushokje, das het enige wat ik weet) Omdat het 10 avonden is gaan we de rol delen omdat het lastig te combineren is met school. De eerste show is 7 april en over een week gaan we beginnen met repeteren.

Na 'The sleeping beauty' zijn de repetities van 'the one night only show' ook meteen weer begonnen. Dit keer ben ik een Franse leraar. Plus puntje: hoef ik me eindelijk geen zorgen te maken over m'n accent. Deze show is over 7 weken en hoe ik dit ga combineren met die andere musical weet ik nog niet maar zolang ik het druk heb vind ik het helemaal goed.

Na de show hadden we een afterparty en afgelopen weekend kondon we nog een keer feest vieren voor Helen's 18th Birthday. Die ochtend hadden Natasja & ik nog een Zumba les gevolgd dus dansen ging niet zo soepel. Het voetal gebeuren gaat um uiteindelijk niet worden want die coach mailt maar niet terug. Snap ik wel ik zou er nou ook niet echt blij van worden als iemand die hopeloos is in voetbal in mijn team zou willen komen. Dus ik hou het maar bij Zumba 1 x per week en hardlopen. De volgende dag had ik echt mega veel spierpijn en een massage nodig wat ik niet had verwacht.

Donderdag krijg ik m'n cijfers terug van m'n examens dus dat zal ik dan wel snel even laten weten (misschien ook niet als het te beschamend is). En volgende week dinsdag zit ik alweer op de helft van m'n jaar hierzo dus dat verdiend wel weer een blog post, whoeeeehoeeeeeee.

Ik mis jullie!

x Elizah

Reacties

Reacties

Buddy

Hahahahaha Bud je bent echt een geweldenaar, ik zag de foto's en je zag er supergaaf uit :) proud :) En die cijfers zullen vast wel goedkomen! Tot snel als het goed is ????
Dikste knuffels van mij ??

Buddy

Die ?'s waren eigenlijk superleuke smileys

Trudy

Dag getalenteerd nichtje van me.
Zingen, dansen en toneelspelen zo'n beetje de leukste dingen om te doen in een mensenleven en jij kunt het allemaal. Ideetje voor een vervolgstudie?

Lia

Oh, wat had ik dit graag bij gewoond!! Misschien ooit, of een van jouw concerten?!?! Gaat vast een keer lukken! Geniet ervan, het klinkt allemaal toppie! Nou ja, behalve die mock exams dan ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active