10 maanden Engeland, Birmingham

HAPPY NEW YEAR!!

Een zwarte lucht, geen vuurwerk te bekennen, geen nieuwjaarsduik, welkom in Engeland! (Tenminste het deel waar ik was op nieuwjaars avond). Gelukkig nieuwjaar allemaal! Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb laten horen, komt omdat m'n laptop opeens z'n eigen gang gaat waardoor ik dit nu op m'n telefoon moet schrijven. Ik ben eigenlijk alweer vergeten wat ik heb gedaan dus laat ik maar gewoon vertellen over het deel wat ik me wel kan herinneren; de vakantie!

Met Kerstliedjes in november omdat ze Sinterklaas overslaan en versieringen van huizen kwam de december maand al erg snel. De maand waar ik een beetje tegenop zat maar ik heb het overleefd! Inmiddels als 2 weken geleden begon mijn vakantie na het optreden met de band op het kerstfeestje voor oude mensen op school (ik weet geen betere omschrijving). Dat begon al meteen goed met een kerst diner waarvoor ik was uitgenodigd met 7 anderen. Ik was dan ook erg verrast dat 3 personen met een cadeautje voor me aankwamen omdat ik ze amper ken. Na een goede avond de volgende dag vroeg opstaan om naar drama te gaan. Volgend weekend is de show en dat betekend veel repeteren in de vakantie. Elke zaterdag, zondag & dinsdag de hele dag woorden in je hoofdstampen en leren hoe je sommige woorden moet uitspreken. Ik vind het allemaal prima want daardoor had ik erg druk de afgelopen 2 weken. Maandag stressen om de kerstcadeautjes wat uiteindelijk goed is gekomen. Helaas heb ik drama & de film dinsdag over moeten slaan omdat ik maandag nacht een nieuw record heb gehaald met zo vaak mogelijk naar de wc rennen! (Altijd leuk zo vlak voor kerst). Gelukkig kon ik donderdag weer normaal eten.

Mijn kerst begon met een bezoekje aan de kerk wat behoorlijk ongemakkelijk was. In de avond kwamen er 12 familie leden om te eten. Ik had alleen niet door dat dat al om 4 uur was waardoor ik alleen aan de tafel eindigde met cake als kerst diner.. Tja niet echt wat ik had verwacht en in combinatie met ver weg zijn van familie & vrienden was het toch best een moeilijke avond. Maar ik heb gelukkig nog een host sister die hetzelfde probleem had en hebben we er toch nog een leuke avond van gemaakt. Met boxing day ben ik naar Synne gegaan. We eindigde met 4 uur lang achter elkaar de serie Prison Break te kijken .. ja we zijn een beetje verslaafd. Vrijdag kwamen de ouders van Natasja waar ik toch best wel jaloers op was. Maar ik wist toen Natasja huilend naast me kwam liggen in bed, nadat haar familie bij ons hadden gegeten, dat het alleen maar moeilijker zou zijn om iemand rond deze tijd te zien. Gelukkig had ik 2 hele lieve kerstpakketten die me zeker hebben opgevrolijkt!

De 2e week begon meteen goed! maandag ben ik namelijk naar London gegaan met Synne, George & Enrico. Zondag avond zijn we naar pizza hut gegaan om onze plannen door te nemen wat uiteindelijk eindigde met; we zien wel, laten we nu maar gewoon eten. Om kwart over 8 s'ochtends zaten we ik de bus na anderhalf uur slaap met nog best veel energie voor 15 minuten. Toen we aankwamen om 11 uur hadden we nog steeds geen plan dus zijn we maar naar de toeristische plaatsen gegaan zoals de Big Ben, London eye en het paleis. We eindigde de dag in een italiaans restaurant en toen om 7 uur weer ricthing birmingham. Volgende dag kwam ik behoorlijk moe aan op drama en een bezoekje aan de bioscoop met Natasja en Yvonne hielp ook niet echt om wakker te blijven.

Toen was het alweer nieuwjaars avond. Onze begeleidster had een feestje georganiseerd voor de uitwisselingsstudenten in haar huis en blijkbaar was dit in the middle of nowhere in Shwersbury. We hebben ons vermaakt met karaoke en Just dance en om 11 uur was het dan ook wel heel gek om mensen in nederland een gelukkig nieuwjaar te wensen. Om 1 uur Nederlandse tijd was het mijn beurt en als idioten met te veel energie rende Camilla en ik naar buiten om het vuurwerk te bekijken... beetje jammer dat er totaal geen vuurwerk was. Blijkbaar vieren we het in Nederland veel groter (weer een moment waar ik besef hoe awesome Nederland eigenlijk is). Tussen 11 en 1 was het helemaal kut om hier te zijn (sorry heb geen betere manier om het te zeggen). De avond eindigde gelukkig goed met een beetje gitaarspelen en zingen. En natuurlijk heb ik ook goede voornemens voor het nieuwe jaar:

- BE HAPPY, realiseer je hoeveel geluk je hebt dat je hier bent

- schrijf eigen nummers (moet nu hopelijk wel lukken met mijn Engels)

De rest van mijn vakantie bestaat uit een meeting met dezelfde groep van London en vanaf morgen moet ik elke dag repeteren voor drama behalve woensdag. Vanaf zaterdag mag ik m'n prachtige costuum dragen (ziet er echt niet uit) en dan is vrijdag de première. Maandag beginnen m'n Mock exams (geeft een indicatie hoe je ervoor staat en dit is heel bangrijk volgens iedereen) en ik realiseer me nu dat ik nog geen keer een boek heb open gehad om te leren.. Help! Dat wordt maandag op m'n vrije dagje de hele dag leren :)

Ik hoop dat iedereen een leuke kerst en jaarwisseling heeft gehad. Ik kan niet wachten tot dat ik volgend jaar weer oliebollen kan eten en als een idooit de zee in kan rennen!

x Elizah

Reacties

Reacties

Eline & kabouter Puck

Lief dapper meiske!
Jij ook een gelukkig nieuwjaar!! Leuk om al je avonturen zo te lezen! Geeft me het nodige voorleesvoer voor de kabouter ;)
Geniet van je voorstelling! Je bent een toppertje daar aan de andere kant van het kleine zeetje! :)

Xx Eline & Puck

Daisy

Hee lieverd,
Super om steeds je verhalen zo te lezen!
Lekker die examens knallen en schitteren op je premiere!

Wat K*T dat het niet lukte om je te bellen!
Snel maar even skypen!
Chickieee ik mis je en ik hou van je!
Xxxxxxxx

Andre, je uiteraard grootste fan

He schat, dus toch nog gelukt om een verhaal te schrijven.
... gelukkig maar, tot app..
Xxx pap

Trudy

Lief nichtje van me, ook voor jou een te gek 2015 gewenst. Ja in het buitenland ga je soms pas dingen waarderen die je thuis heel normaal vond.
Ik vind je supermoedig dat je je er toch zo goed doorheen slaat.

Tineke

De allerbeste wensen,en volgend jaar weer gezellig bij Pap en Mam en natuurlijk je vrienden.Je doet het geweldig,we zijn allemaal trots op jou!!!!!!!!!
Tineke

Anne

Ha Lies, jij de allerbeste wensen. Ik zal volgend jaar wat superoliebollen voor je regelen. (Hebben die Engelsen niks speciaals te nassen daar met oud&nieuw??? Raar volk toch soms). Heb ook oud&nieuw in doodse stilte doorgebracht in Frankrijk. Fransen eten trouwens oesters met oud&nieuw... geef mij maar oliebollen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active