10 maanden Engeland, Birmingham

100 dagen!

Inmiddels is het 100 dagen geleden dat ik op Schiphol stond en dat betekend dat ik al op 1/3 van mijn jaar in Engeland zit. Ook is het alweer een maand geleden dat ik iets op m'n blog heb geschreven en in de tussentijd is er al weer veel gebeurd.

Om te beginnen is Katherine, het meisje het Duitsland, verhuist waar ik heel erg blij mee ben. Toen ik afscheid had genomen had ik alleen niet verwacht om haar een week later te zien bij Nando's een restaurant waar ik met 12 andere ging eten. Was toch wel een beetje ongemakkelijk om haar daar te zien. Enrico, uitwisselings student uit Italië, had haar uitgenodigd omdat zijn hostmom dat had gevraagd (beetje lastig uit te leggen). Maar met 11 andere personen om me heen heb ik me prima vermaakt.

Het leukste van de afgelopen maand vind ik zelf is dat ik weer in een bandje speel! Samen met Synne, George, Daniël en Timon hadden we besloten om het te proberen en het is uiteindleijk heel goed uitgepakt en het is nu een hele leuke vrienden groep geworden. Voorlopig houden we het bij covers want eigen nummers maken gaat toch een beetje lastig zonder bandcoach. Aankomende donderdag gaan optreden op school voor een kertfeest voor oude mensen. Ik heb geen idee waarom, maar het is een traditie van de school om elk jaar een dag te organiseren waar mensen van 60+ kunnen lunchen terwijl 6th form ze serveert. Met taken als tea girl en table buddy (de hele dag met ze praten) ben ik toch wel blij met mijn taak: een beetje muziek spelen.

Naast het bandje ga ik misschien ook starten met voetbal. En ik hoor iedereen al denken Elizah en voetbal? En m'n vader al juichen. Tja.. ik ben met elke teamsport blij. Morgen heb ik m'n eerste training om te kijken of ik het leuk vind en dan kan ik eventueel na de kerstvakantie beginnen. In je eentje naar de sportschool gaan wordt toch een beetje saai.

Inmiddels hebben we nog maar 5 weken om te oefenen voor de musical. Ik heb m'n costuum al gepast en ik moet zeggen dat ik er echt uit zie als een idioot. Misschien maar goed ook dat er geen vrienden en familie kunnen komen kijken. Mijn kerstvakantie zal waarschijnlijk vooral gefocust zijn op toneel spelen wat ik totaal niet erg vind. Jane is behoorlijk gestresst wat ik wel begrijp want het is nog steeds een grote chaos. Maar ik kijk wel echt uit naar het weekend waarin we de 4 shows hebben.

Met kerst op komst is er in Brimingham een 'German market' in de december maand waar ik al een aantal keer ben geweest. Eigenlijk is het vooral gefocused op het verkopen van eten en bier maar de gezelligheid is het leukste. Afgelopen keren eindigde ik met naar de bioscoop gaan dus nu heb ik the hunger games & Horrible bosses 2 ook weer gezien :)


Samen met de sfeer in de stad en inmiddels m'n gedecoreerde huis krijg ik toch wel een beetje een kerst gevoel. Omdat ze sinterklaas hier overslaan was er al kerstmuziek in winkels eind november. Maar gelukkig was ik sinterklaas niet helemaal vergeten. M'n ouders hebben een pakketje gestuurd met allemaal heerlijk nederlands eten en zelfs een surprise! Dus afgelopen vrijdag had Yvonne een spontaan idee om sinterklaas te vieren. Iedereen heeft snel onzin cadeautjes gezocht en ingepakt en met ieder een bakje met kruidnoten heb ik ook dit jaar weer kunnen dobbelen! Het beste moment was toen ik een kaart open maakte van Yvonne met : Happy St. Christopher. Die engelsen snappen er ook helemaal niks van..

Ik moet zeggen dat het toch wel gek is om niet thuis te zijn in deze maand. Niet meer schaatsen in scheveningen en kerst en oud & nieuw vieren met familie en vrienden. Ik weet wel zeker dat Yvonne haar best gaat doen om het heel speciaal te maken dus ik heb er toch ook wel weer zin in!

x Elizah

Reacties

Reacties

jacqueline koopman

Ha lief buurmeisje,

Ik ben blij dat je weer zo lekker actief bent en van alles onderneemt. Je kan ook niet zonder muziek maken toch? Daar word je blij van dus heel veel doen.
Toneelspelen, voetballen, heb je nog wel tijd voor school dan?
Nou meissie, heel veel plezier en geniet van de Engelse kerst. Is ook iets bijzonders!!
Dikke kus xxx

ellyhagenaars@hotmail.com

Lief, leuk nichtje,

Ik smul van je verhalen, wens je hele fijne kerst.
tante Ell

ank en fer mulder

hey wat een bezige bij ben jij zeg. leuke bezigheden.
wat doe je nu op school[of heb je daar geen tyd meer voor].
nu elizah fijne kerstdagen ,geniet er maar lekker van.

Tineke

Ha nichtje,
Heel leuk te lezen wat je allemaal aan het doen bent.Leuk dat je weer in een bandje speelt.Ik dacht dat jij vooral zong?Als ik het zo lees,heb je je draai gevonden.Knap van je.Nog hele fijne dagen en een leuke kerst van ons allebei.

Andre, je uiteraard allergrootste fan

Lieverd, de wk voetbal damesteams wordt georganiseerd in Nederland dus ik ga vast kaartjes bestellen......!!!!!!!!

Disneyland

Dat wordt prof voetballen ee! ????????????
En wat natuurlijk weer een heerlijk verhaal????????

Lia

Hoi Elies!!! Weer heel leuk om over jouw avontuur te horen! Kerst wordt vast wel leuk - geniet er maar van. Volgende Kerst weer lekker schaatsen in Scheveningen! En leuk dat je weer in een bandje zit - wat voor covers doen jullie? Is Birmingham mooi versierd voor de Kerst? Ik kijk weer uit naar jouw volgende verhaal!
Dikke, dikke kus!

Eric

Hoi Elizah.
Nu ik snap het inderdaad het is raar om met de feestdagen
niet bij je ouders en Daan te zijn.
Maar ik wens jou ook hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2015.
Vriendelijke groetjes Eric Mulder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active