10 maanden Engeland, Birmingham

Bristol, London & Stratford!

Zoals altijd vraag ik me af waarom de vakantie zo snel voorbij moet gaan. Afgelopen week heb ik veel gezien van Engeland en de plaatsen waar ik ben geweest waren zoals ik Engeland had verwacht. Birmingham is namelijk niet de mooiste stad in het land.

De eerste zondag van de vakantie was het weer een gezellig dagje drama. De rollen zijn nu bekend en ik ben ... Cara, the evil bitch. Ik dacht dat ze me als een lief ontschuldig meisje zagen maar blijkbaar ben ik erg geschikt voor deze rol. Het is een van de hoofdrollen dus dat wordt veel leren maar ik ben er heel erg blij mee! Nu kan ik tenminste zeggen dat ik echt een deel uitmaakte van de musical. We hebben in totaal 4 shows de eerste week na de kerstvakantie. Dus ik zou zeggen kom gezellig langs :) Beetje onmogelijk maar het idee is leuk. Na het drama gebeuren snel naar Camilla's huis gegaan want de volgende dag zijn we naar Bristol gegaan! Om kwart over 4 bij de bus stop wachten is niet mijn favoritete begin van de dag maar daardoor waren we al om 8 uur s'ochtends aangekomen. We hebben heerlijk tourist kunnen spelen en hebben heel veel gezien van de stad (foto's volgen). Nadat we een toren hadden beklommen zodat je over de hele stad kon uitkijken zijn we gaan lunchen. Na een hele grote burger gevolgd door een hele grote milkshake kwam heel veel spijt van het te vele eten. Hoogtepuntje van de dag was toch wel dat Camilla tegen een paal aan liep. Daarna konden we niks meer serieus nemen en waren we soort van slaapdronken :) Eenmaal thuis kon ik voor 3 uur slapen want de volgende dag stond London gepland met Natasja! Helemaal gesloopt toch maar weer opgestaan om 4 uur. We moesten alleen anderhalf uur wachten omdat de bus te laat was waardoor we uiteindelijk om 10 uur aankwamen. Deze dag ook heeel veel gelopen. Wat we hebben gezien: The Big Ben, London eye (of course), Oxford Street, M&M world (awesome), The Tower Bridge, een of ander paleis en heel veel irritante mensen die tegen je aanbeuken :) Beetje jammer dat we niet mogen overnachten in andere steden zonder je hostfamily :( Maar we hebben in 1 dag toch heel veel kunnen zien en het is toch wel gaaf om in 2,5 uur even in London te kunnen zijn en beschamende selfies te maken.

Woensdag heerlijk wat slaap ingehaald van de afgelopen 2 nachten. Ik had niks gepland voor de middag dus gelukkig kwam Synne met het idee om naar de stad te gaan om een capo voor me te kopen voor m'n gitaar. Uiteindelijk verlieten we de winkel met een capo voor mij & een gitaar en harmonica voor Synne. Spontane acties zijn altijd leuk toch? Na een geweldige plek te hebben ondekt waar 2 pizza's voor £2 zijn weer naar huis gegaan om me klaar te maken van het feestje van Christian. Na 2 uur zoeken omdat ik de verkeerde kant op ging met de bus had ik het eindelijk gevonden. Veel nieuwe mensen ontmoet die ik waarschijnlijk toch niet meer gaan zien maar het was leuk om weer even raar te kunnen dansen. Donderdag niet zo'n bijzondere dag. Beetje huiswerk, sportschooltje bezoekt en naar het park gegaan met Natasja. Toch wel fijn zo'n gelaxt dagje tussendoor.

En toen.. Halloween! In Engeland is dat echt een groot ding. Had alleen zelf niet echt bijzondere plannen haha. Samen met Synne en Lenne zijn we met creepy make up naar Birmingham gegaan omdat we dachten dat er wel wat te beleven viel. Maar nee.. iedereen zat in de pub voor 18 jaar en ouder dus dat was een beetje teleurstellend. We waren bijna de enige die er als idioten uitzagen wat best wel hilarisch was. Na de sleep over met Synne moest ik de volgende dag al weer vroeg weg. Ik had een tripje met de family naar Stratford. Wauw wat een geweldige stad is dat! Tot nu toe vind ik dat de leukste plek in Engeland waar ik ben geweest en ik heb veel te vaak gevraagd of niet naar Stratford kunnen verhuizen. We hebben heel veel gelopen die dag en lekker ergens geluncht. Beste moment was dat we naar de 'Butterfly Farm' gingen. Ik had niet verwacht dat vlinders zulke enge beesten kunnen zijn. Gelukkig konden ook gezellig even langs bij de vogelspinnen en andere insecten. Natasja was half aan het huilen wat ik natuurlijk even moest filmen.

Gister weer een dagje drama en helaas de laatste dag van de vakantie. Als ik kijk naar wat ik heb gedaan afgelopen week ben ik verbaasd dat ik het zo druk had. Yvonne vertelde ons vanmorgen dat het duitse meisje Katherine voorlopig bij ons komt wonen, misschien voor de rest van het jaar door problemen met haar eigen gastgezin. Ben ik alleen niet zo blij mee en Natajsa al helemaal niet omdat de vorige keer nou niet echt een feestje was met haar in huis. Maar eerst maar eens afwachten of het allemaal echt gaat gebeuren.

Het lijkt allemaal heel gaaf wat ik hier doe maar ik moet zeggen het is veel moeilijker dan ik dacht. Ook al had ik afgelopen week zoveel te doen, heimwee momenten zijn er nog steeds. Als je vraagt of ik gelukkig ben hier, dan weet ik het antwoord niet echt. Ik hoop gewoon nog steeds dat het beter wordt en dat ik meer vrienden om me heen krijg want dat mis ik nog steeds.

x Elizah

Reacties

Reacties

Lia

Hoi lief nichtje! Stratford is mooi he! Toen ik 18 was (heel, heel lang geleden) ben ik daar 2 weken op een taalschool geweest. Het is de geboren stad van Shakespeare en dus gingen we ook naar een voorstelling van een Shakespeare toneelstuk kijken, in het oud Engels van toen - verstond er geen hout van. De Cotswolds zijn daar niet te ver vandaan en heel mooi. Heb je al lekker veel Engelse tea met scones en zo gegeten? Over drama gesproken: Sam is lid van de drama club en heeft auditie gedaan voor Beauty and the Beast. Hij heeft een kleine rol, maar moet ook zingen en dansen. Zou jij met gitaar ergens (in een pub of zo) mogen zingen? Dat zou heel leuk zijn! Geniet van alle nieuwe indrukken - Den Haag wacht geduldig op jouw terugkomst.

Lia

Geboren stad, ja dat moet natuurlijk geboortestad zijn - stomme zelfcorrectie!

je speciale vriend

Hey elies het werd tijd dat ik ook eens een reactie ging schrijven! Het klinkt inderdaad als een drukke leuke week! En tja dat heimwee gedeelte hoort er een beetje bij dag zat nu eenmaal bij de prijs inbegrepen(; maar ik denk dat het wel goed met je komt!

Xx je speciale vriend

Ps. Zet je reisblog weer op facebook dat is leuk(:

ank en fer mulder.

hey lievert, wat leuk[vind ik] wat je allemaal aan het doen bent. nu blijf ik je wel volgen nu ik je reisblog hebt gevonden.
deze ervaring neem je wel heel je leven met je mee.
ik ben nu al trots op je,met heimwee en al.
komt best wel goed elizah.
veel liefs van ank en fer mulder

Andre, je grootste fan

He schat, kreeg net een newsletter from Plantsbrook, leuk om te lezen...kuzzzzzz

Charlotte Hillebrand

Hoi Elizah,
Ik zit er heel erg over na te denken ook naar high school te gaan in Engeland, het lijkt me heel gaaf! Ik twijfel alleen omdat je niet weet in wat voor gastgezin je komt, en stel het gastgezin is niet leuk, zit je daar toch wel het hele jaar aan vast.. Ik heb een paar vragen:
Is school heel lastig daar?
Heb je een leuk gastgezin?
Hoe duur was dit allemaal bij elkaar?
Ik hoor graag van je!
Groetjes,
Charlotte

Elizah

Hi Charlotte!

School is niet heel erg moeilijk hier. Je focust je maar op 4 vakken en hebt veel vrije tijd in school om alles bij te houden.

Ik ben heel erg blij met m'n gastgezin! Ik vind het vooral fijn dat ik met een andere uitwisselingsstudent ben geplaatst zodat je altijd iemand hebt die begrijpt hoe je je voelt. Als je echt niet blij bent met je gastgezin en je hebt daar een goede reden voor is het mogelijk dat je een 'replacement' krijgt. Dit is ook gebeurt met een Duits meisje die nu tijdelijk bij mij in huis woont.

Ik weet niet precies hoe duur het in totaal is, daarvoor moet je toch echt bij m'n ouders zijn :p maar het is best prijzig dus je hebt wel goede argumenten nodig om je ouders te overtuigen ;)

Als je meer vragen hebt kan je altijd een mailt naar me sturen naar elizahmulderx@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active