10 maanden Engeland, Birmingham

De eerste dagen

Inmiddels zit ik hier al voor een aantal dagen, om precies te zijn 5. Het voelt nog steeds gek en ik ben nog veel bezig met het contact thuis. Ik ken Yvonne en Natasja al wat beter en ze zijn gelukkig net zo aardig als ze leken via facebook en de emails. Wat ik de afgelopen dagen heb gedaan: 

Eigenlijk niet zo veel.. beetje relaxen, elkaar leren kennen en proberen de buurt te verkennen (wat erg lastig is zonder m'n fietsje). Wat wel leuk is dat dat er vlak bij ons huis een heel groot park is waar je lekker kan harlopen wat ik tot nu toe om de dag doe (nu nog volhouden). We moesten natuurlijk ook even snel een kijkje nemen bij de Primark waar ik een prachtige witte blous moest kopen voor m'n school uniform. Samen met een zwarte rok, de verkeerde schoenen en een vest wat niet is toegestaan was ik dan toch soort van klaar om naar school te gaan. Woensdag bracht Yvonne ons naar de school voor een introductie dag. Na het kiezen van de vakken: Wiskunde, Engels, Tekenen & Biologie (vraag me niet waarom ik dat heb gekozen ik ga het morgen veranderen ;)) kregen we een korte rondleiding door de school. Om eerlijk te zijn vind ik de school echt vreselijk. Helaas hebben onze huilende puppyogen niet gewerkt en moeten we toch echt accepteren dat we naar die school moeten.

Cry
Maaaar er is hoop! Maandag ochtend gaan we met onze stopwatch onze tijd naar school bijhouden en als dit over 1 uur is, is er een kans dat we worden overgeplaatst. Beetje gek dat ze zeggen dat dat wel een goede reden is en je niet happy op een school voelen geen goede reden is.. maar okeee.. toch  maar alle papieren invullen dan. Een positief ding is dat we Camilla uit Italië hebben ontmoet. Meteen nummers uitgewisseld en morgen ga ik met haar naar Birmingham city. Dat heb ik maar even gefixt want ik heb nog geen andere mensjes van mijn leeftijd ontmoet dus uhm ja ik ben een beetje hopeloos. 
Laughing

Vandaag zijn we ook naar Birmingham city centre geweest (1e keer dus dat moest gewoon even gebeuren). We wonen nog best ver van de stad af, ongeveer een uur met de bus door het vele verkeer, misschien zelfs langer. He bah wat had ik graag willen fietsen. 

Zaterdag gaan we in de avond naar een surprise party van de nicht van Yvonne dus das wel heel erg leuk! Voor de rest hebben we nog geen plannen. En dan maandag toch echt naar m'n favoriete schooltje toe, jeeeej. Maarja 'We need to give it a try' volgens onze begeleidster. 

Wat ik tot nu toe het meeste mis aan Nederland is m'n boterhammetje met kaas. Want wauw dat brood hier is uhm erg .. apart :P. En natuurlijk mis ik al m'n vrienden en familie, Zelfs na 5 dagen. 

Ik denk aan jullie, 

x Elizah 

Reacties

Reacties

anouk

Ah meisje! Komt wel goed met je schooltje! Maar gelukkig is je gezin daar wel heel leuk en de rest er om heen! En ik weet zeker dat t nog gewoon helemaal top daar word! Veel plezier schatje ?

Fatou

Wat kan je toch heeeeerlijk schrijven

Kiki

Buddyyyyy !
Het komt allemaal goed meis ! Ik heb vertrouwen in je avontuur :) Ik weet zeker dat je een toptijd gaat beleven, ondanks die kloteschool..
En brood kom ik dan wel een keertje brengen :)
Love from The Netherlands xxxxxxx

Ria

Hoi Elizah,
Net als jij mis ik in het buitenland mijn bruine sneetje! Met kaas.als je maar niet die Gore porringen moet eten bij het ontbijt! Kots!
Wennen is altijd moeilijk maar jou een beetje kennende uit verhalen van je moeder en tante An, gaat dat helemaal goed komen. Kan je geen fiets huren of lenen daar of is het te link om te fietsen.
Groetjes

Ria

Bedoel natuurlijk porridge (pap).

Disney

Ik vind deze verhalen echt zo leuk al! Alleen jammer van je school... Maar jou kennende maak jij er gewoon een feestje van?? Je moet gewoon even wennen ????
En weet je jij bent echt een kunstenares in verhalen schrijven ???? nouu ee dikkee kussies uit scheveningaaahh ????????

Andre, je grootste fan

He lieverd, ik smul van je verhalen ondanks dat de school nog niet lekker mee zit. Des te knapper dat je het een kans gaat geven, TOPPIE. We wachten het af en ben heel benieuwd naar Birmingham en leer de stad goed kennen want ik eis wel een goede rondleiding van je tzt!!!!
Hele grote kusssssssssssssssssss, pap

Trudy Diepstraen

Balen zeg van die school.
Had het al van je mams gehoord, want was weer in Den-Haag ivm alle gedoe rondom oma.
Duim voor je voor een goede afloop.

Anne

Ha liesje,
Leuk dat je een gitaartje hebt gekocht! Tip voor het inderdaad smerige brood daar: iers brood, vrij donker, is in de meeste supermarkten te koop en smaakt prima!!!
Liefs, Anne

Andre, je grootste fan

He lieverd, wat een rooster.... Heeft Natasja ook dat rooster... En nu nog een bandje zoeken toch..
Liefs, pap

Marlies

Ik ben net terug van het sporten en ga ook nog even bank hangen. Ik heb een lekker kopje Kusmi thee gezet en drink het in gedachte samen met jou op. Fijn dat deze school een stuk beter is. KUS MAM

Ria van den Berg

Wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
En een wereldrooster!
Lekker genieten hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active