10 maanden Engeland, Birmingham

Het aftellen is begonnen..

Aangezien het leven hier heel normaal is voor mij lijkt het me niet interessant om erover te vertellen maar na een aantal verzoekjes en veel motivatie zoeken dacht ik dat het wel weer tijd was voor een nieuw verhaal.

Inmiddels zijn de 4 weken school voorbij en zit ik in m'n examen week. Een laatste schooldag was dan ook heel gek aangezien ik veel mensen voor het laatst heb gezien die dag. Net zoals vlak voordat ik weg ging blijf je maar afscheid nemen wat niet het leukste is om te doen. Tot nu toe heb ik m'n franse mondeling gehad wat erg goed ging aangezien ik erg relaxt was. Een examinator heeft me namelijk een tissue gegeven met lavendel waar ik iets lang aan heb geroken waardoor het voelde alsof ik een beetje de weg kwijt tijdens het examen. M'n favoriete zin 'Le mardi je fais pipi sur les enfants' (on tuesday I pee on children) kon ze dan ook niet echt waarderen en ze ging ook al niet op m'n versier moves in. Blijkbaar zat ik de hele tijd te knip ogen tijdens het examen maar hee altijd handig om te oefenen. Vandaag heb ik m'n General Studies examen gedaan dus ik heb er nog 4 te gaan! Gelukkig hoef ik niet te stressen zoals vorig jaar heb waardoor ik nog genoeg tijd heb om andere plannen te maken.

Ik zit te denken wat ik in de tussentijd nog allemaal heb gedaan maar ik kan het me niet allemaal herinneren. In de laatste vakantie heb ik heel veel geoefend voor m'n laatste show 'Jumpy' en op 7 april hadden we de premiere. Met 2 dagen uitverkocht was ik soms best wel nerveus maar die 2 show weken waren echt geweldig. Ik heb een avond nog een award gewonnen en veel complimentjes gekregen wat altijd leuk is. Voor de rest heb die vakantie weer veel avonturen beleefd, vooral met Synne. Na haar verjaardag te hebben gevierd hebben we een een brief geschreven naar een vreemdeling en die in een paas ei gestopt en dan maar afwachten wie er langs loopt en het open maakt. Beetje jammer dat onze creatie uiteindelijk in de prullebak eindigde omdat een security guy het ei daarin had gegooid. Maar we hebben wel een man blij kunnen maken dus het doel was bereikt. Daarnaast zijn we verkleed naar een museum gegaan en gedaan alsof we alle schilderijen heel erg interessant vonden en daar horen natuurlijk ook uitdagingen bij. Zo eindigde ik huilend naast een man 'omdat het schilderij me aan m'n verleden moest denken'. En zo hebben nog veel meer dingen gedaan maar dat wordt veel te veel om op te noemen. De maandag na de vakantie zijn we naar een concert van Ben Howard gegaan wat echt super tof was! Beetje jammer dat wij eindigde op een plaats tussen 2 zoenende stelletjes in terwijl kei hard zaten mee te zingen en te gillen (vonden ze niet zo leuk). Tussendoor ben ik ook nog even naar een attractie park geweest waar ik de hele dag in natte kleren heb rond gelopen door de splash. Heerlijk misselijk weer terug naar huis het einde van de dag..

Verder heb ik die week daarna nog een heel leuk weekend gehad. Zaterdag gingen we naar Cadbury World (een chocolade fabriek) wat me heeft geholpen om even af te kicken van chocola.. ik zat zooo vol. Die zondag had ik een feestje van Shriya en maandag een barbecue van Daniel dus dat was weer lekker feest vieren. Toen de laatste week school met het vooruitzicht dat m'n ouders dat weekend zouden komen. Afgelopen vrijdag stonden ze dan toch echt voor m'n huis wat zo gek was maar op een goede manier. Het duurde even voordat ik mezelf kon verwoorden in het Nederlands maar daarna heb ik al m'n verhalen kunnen vertellen. Links rijden was toch wel een beetje creepy maar ik ben gelukkig niet in het ziekenhuis beland. Met een lekker nederlands ontbijtje elke ochtend was het een perfect weekend! We zaten in een appartementje 30 kilometer van m'n huis vandaan waardoor je in schapenland zat wat m'n vader wel heel leuk vond. Jammer dat ik je geen video's kan uploaden (of het kan wel maar ik ben te lui om het te doen) maar anders kon je me vader horen meezingen met z'n nieuwe vrienden. De laatste dag zijn we nog naar Coventry geweest wat ook een nieuwe plek voor mij was wat wel indrukwekkend was. Die maandag dropte ze me af bij het vliegveld om de volgende weer op te halen. Na iedereen Birmingham te hebben laten zien en tussen door nog een concert was het weer afscheid moeten nemen maar deze keer niet voor zo lang. Het was zo'n gek idee dat het nu bijna mijn beurt is om weg te gaan. Na bijna een week nederlands te hebben gepraat denk ik ook meteen weer in het nederlands wat ik niet zo grappig vind.

Tja.. het is een gek idee dat ik over 3 weken nu in m'n eigen kamer zit. De laatste weken hoop ik nog heel veel te beleven en veel van Engeland te kunnen zien. Daarom ben ik zeker nog van plan om naar Liverpool te gaan en hopelijk nog een paar kleinere steden. De week voordat ik vertrek zit ook alweer aardig volgepland met een etentje, feestje, reunie met de cast van 'Jumpy' en Yvonne heeft een barbecue georganiseerd als een soort afsluiting van dit jaar. Het einde is nu wel echt in zicht en met nog 21 dagen te gaan is het aftellen begonnen..

x Elizah

Reacties

Reacties

daisy, demy, jim, david en sjors

He doos,

Wat liggen wij altijd weer in een deuk om jou verhalen! En hoe leuk we ook vinden om er naar te luisteren. Stiekem missen we je wel hoor. Maar dat zullen we je niet vertellen. We misss youuu gurlll only we re not so good in english ass you but we ll try. hahahaha onnodige info maar we kunnen niet wachten tot je terug bent!!!!!

we love youuuuu

Hele dikke smakkert chickie!! Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

anouk

Waaauw timo wat een verhaal weer! Echt wat jij daar allemaal doet ;) ik ben benieuwd naar al je Verhalen in real life hoor! Heeeul veel plezier nog laatste dagen en tot over 21 dageeen dikke kus xxxxx

Tineke

leuk verhaal en super leuke foto's.Tot gauw.

Liefs Tineke

Nina

Yeeaaay bijna back!:D denken in 't engels omg VET.

tomaat

Heey elies ????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active